torsdag 23 juni 2011

För åtta år sedan...

hade värkarna börjat för ett par timmar sedan. Vi började göra oss redo för att åka in till Södertälje sjukhus och bli en liten familj! <3

Jag ville prompt ha Pagojuice nerpackat i förlossningsväskan (vilket Nicke i vanlig ordning tyckte att vi skulle lösa på vägen! ;)), så vi rände tidigt på morgonen runt i Stälje för att leta efter en öppen affär... tror ni på det själva?! Jag fick klara mig med en tråkig festis! ;)

Det hela drog ut en del på tiden, vilket jag tror att epiduralen orsakade... men det var ju absolut ett fungerande smärtstillande! Jag kom till himlen och promenerade runt med droppställning, gick ner för korridoren till BB och hälsade på Amelia & Viktor! <3

Sen fick vi vänta ända till 00.13 den 24 juni 2003, innan han kom ut, min lilla sköldpaddsunge!
Mio Sebastian Teodor Finnström, jag älskar dig av hela mitt hjärta!



Junibarn
Du föddes vid suset av björkar
i juni när sommaren log.
Där ute spelade vinden 
en visa för blommor och skog.

Doften av vita konvaljer
smög runt din vagga den natt
du junibarn föddes till världen
som fylldes av solsken och skratt.

Jag önskar din levnad fick vara
så ljus som en försommardag,
en vandring på mjuka stigar
du junibarn - önskar jag.


Av: Alva Möllerström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar