onsdag 8 juni 2011

Fågelfobi!

Jag är rätt så bra, alltså duktig, mår dåligt men eftersom jag SKA ut minst varannan dag så blev jag tvungen att ta en långpromenad med Enzo idag! ;) Det gick riktigt trögt men jag kom trots allt ut! En ljudbok i öronen istället för upptempolåtar... 

Mina upplevelser under denna promenad tänkte jag vara bussig och dela med mig av!
Först en orm, dock inte denna lilla fina kopparödla, utan en stor äcklig svart sak (snok eller huggis), som precis blev påkörd och svansdelen härligt slingrade sig nån decimeter från resten av kroppen och inälvorna.  
Ja, jag vill inte ensam ha mardrömmar! 


Sen, det värsta av ta mig f-n allt, äckliga j-a fåglar! De kryllade och skrek och kraxade och flaxade precis över hela åkrarna, på båda sidor om vägen. Små bruna saker. Livrädd, kallsvettandes och grinfärdig höjde jag volymen på ljudboken och gick med rask takt därifrån...

Detta trots att jag har fått en oerhört bra terapi här i Hölö, med diverse blåmesar mm i träden... och en fin present från en god vän, som förmodligen tycker att jag behöver härdas lite! <3 Du trodde väl inte att du skulle slippa undan?! ;)
Den hänger numer i sovrummet så jag kan titta på fjädrarna varje dag och försöka att inte rysa. Snart så.. :D


1 kommentar: